środa, 22 stycznia 2014

Gołąbki z pęczakiem

Autorka Tego przepisu nazywa je gołąbkami wyjątkowymi i w zupełności się z Nią zgadzam.
Farsz wegański z pęczaku i kaszy gryczanej  -świetne połączenie tych dwóch kasz w opakowaniu z kapusty pekińskiej.
Od dzisiaj lubię pęczak! W takim wydaniu oczywiście.


Gołąbki z kaszy pęczak i kapusty pekińskiej  /wprowadziłam niewielkie zmiany/

Składniki: 1 kapusta pekińska o dużych liściach,po 1/2 szkl kaszy pęczak i gryczanej palonej,2 łyżki zmielonych suszonych grzybów,1/2 szkl zmielonych nasion słonecznika,1 cebula ,3 ząbki czosnku,sól pieprz.

Wykonanie:oddzielone liście kapusty ,obgotować 3 min  i odsączyć
                   obie kasze ugotować na sypko z dodatkiem 1 łyżki przyprawy warzywnej
                   do ugotowanych kasz dodać grzyby ,zmielony słonecznik,startą surową cebulę  
                   rozgnieciony czosnek i doprawić do smaku
                   na liście nakładać po łyżce farszu i zwijać jak gołąbki
                   ułożyć w naczyniu do zapiekania,polać ulubionym sosem i zapiekać 30 min

Ja zrobiłam sos z koncentratu pomidorowego,rozcieńczonego wodą z obgotowanych liści i garści startych warzyw /marchewka,pietruszka ,seler/ -wszystko razem poddusiłam i doprawiłam suszoną bazylią.

Smacznego!


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz