środa, 4 grudnia 2013

Fenkuł marynowany

Fenkuł czyli koper włoski,bardzo zdrowe warzywo o charakterystycznym smaku.O jego wartościach odżywczych pisałam Tutaj.Jest tam też zamieszczony przepis na fenkuł zapiekany.Niedawno dowiedziałam się że można go przygotować w postaci surowej .Wszyscy wiemy że warzywa powinno się jeść jak najczęściej na surowo żeby nie tracić w obróbce termicznej ich cennych wartości odżywczych.
Dzisiaj podaję przepis na fenkuł marynowany -korzystałam z Tego przepisu.


Fenkuł marynowany

2 małe fenkuły lub 1 duży,otarta skórka z 2 cytryn,sok z 1 cytryny,1 płaska łyżeczka soli,2 łyżeczki cukru pudru lub miodu,3 łyżki oliwy lub dobrego oleju /u mnie olej z lnianki/pieprz świeżo zmielony do smaku

Wykonanie:bulwę fenkuła umyć i odkroić łodygi,pokroić cienko wzdłuż. Ja wykorzystałam również łodygi krojąc je w cienkie talarki warzywo jest dosyć drogie  więc szkoda wyrzucać.
                   składniki zalewy wymieszać dokładnie najlepiej w zamkniętym słoiku energicznie
                   wstrząsając
                   pokrojony fenkuł wymieszać dokładnie z zalewą,przełożyć do szklanego naczynia i 
                   wstawić do lodówki na kilka godzin
                   najlepszy będzie na drugi dzień jak smaki się wymieszają a warzywo zmięknie
                   można przechować w lodówce w zamkniętym słoiku przez kilka dni
Bardzo polecam jako surówkę do obiadu lub dodatek do kanapek.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz