piątek, 23 sierpnia 2013

Mus z jarmużu i jabłek

Na początek powtórka informacji nt. właściwości odżywczych jarmużu:

Jarmuż -odmiana botaniczna kapusty .Wartości odżywcze wg wikipedii:

Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (β-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan, związek posiadający właściwości przeciwnowotworowe. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza
To bardzo dekoracyjne i zdrowe warzywo liściaste pojawiło się w tym sezonie wyjątkowo wcześnie.Kupiłam pęk jarmużu na dzisiejszym targu warzywnym od pani która sama go uprawia
.
Do tej pory jadłam te zielone liście jak szpinak a więc podduszone na oliwie z czosnkiem lub pod postacią pasty do chleba.Ale jak widać powyżej takie bogactwo witamin i innych korzystnych dla zdrowia związków, że najlepiej jeść jarmuż na surowo.
Z okazji zabawy z nowym blenderem zrobiłam mus z jarmużu i tegorocznych pachnących jabłek.
Miał być koktajl ale wyszło bardzo gęsto  więc jest mus, najważniejsze że na surowo
Jestem mile zaskoczona smakiem -było pysznie i zdrowo!

Mus z jarmużu i jabłek /porcja na 1 osobę/

spora garść pokrojonych liści bez głównego nerwu,2 średnie jabłka /tegoroczne/ ze skórką pokrojone na kawałki  -wszystko zblendować i zajadać.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Gratuluję oryginalnego i bardzo prostego przepisu.
    Do tej pory robiliśmy jarmuż na parze, trzeba będzie spróbować na surowo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis wyśmienity, ale na Dolnym Śląsku jarmużu nie uświadczysz a szkoda(:

    OdpowiedzUsuń