wtorek, 28 sierpnia 2012

Kotlety gryczano selerowe

Kasza gryczana nie nalezy do moich ulubionych kasz niestety i nawet niepotrafię powiedzieć dlaczego.Jem ją czasami jak to się mówi "przez rozsądek" i wtedy staram się ją jakoś smakowo zmienić.
Oto jedna z tych moich zmian kaszy gryczanej:kotlety gryczano -selerowe wzbogacone siemieniem lnianym.



Składniki:1/2 torebki ugotowanej kaszy gryczanej prażonej,starty na tarce mały surowy seler i
mały kawałek surowej dyni razem ok 1 szkl.startych warzyw 1/2 uprażonego i zmielonego siemienia lnianego,przyprawy wg uznania olej lub oliwa do smażenia,1 łyżka posiekanej natki.

Wykonanie:starty ser i dynię poddusić razem z pokrojoną w kostkę cebulą,połaczyć z ugotowaną na sypko kaszą i zmielonym siemienię lnianym,dodać natkę doprawić do smaku.Jeśli ktoś używa jajek ,można dodać 1 małe ale nie jest to konieczne.Masę dokładnie wyrobić i formować kotlety ,smażyć na oleju do zrumienienia.Wyłożyć na papierowy ręcznik .
Takie kotlety dobre są na ciepło lub jako dodatek na kanapkę.Z podanych proporcji wyszło mi6 średnich kotletów
Smacznego

czwartek, 9 sierpnia 2012

Wegański serek z migdałów

Inspiracją był Ten przepis.Zamiast orzechów nerkowców użyłam mielonych migdałów.Serek jest bardzo smaczny i nie zawiera cholesterolu.Można zrobić wersję "na słodko" wtedy dodajemy miód i sok z cytryny do smaku.


Składniki:1 szkl.zmielonych migdałów /użyłam gotowych mielonych z Lidla,jeśli ktoś ma dobry blender może zmielić orzechy lub migdały obrane ze skórki/
1 szkl. płynnego mleka roślinnego -u mnie ryżowe
2 łyżki soku z cytryny,1 łyżeczka przyprawy warzywnej BIO,2 łyżeczki suszonej cebuli,4-5 łyżeczek agaru,sól, pieprz do smaku

Wykonanie:wszystkie składniki wsypujemy do pojemnika i miksujemy kilka minut ,uzyskaną masem gotujemy w rondlu na małym ogniu mieszając ok 5 minut.
Masę przekładamy do salaterki opłukanej zimną wodą ,przykrywamy folią spożywczą i schładzamy w lodówce kilka godzin.
Smacznego!