piątek, 3 lutego 2012

Naleśniki ziemniaczane

Przepis na te ciekawe naleśniki pochodzi z ksiązki kucharskiej wydanej 1853 r.Znalazłam go w gazetce kulinarnej "Prześlij przepis" udostępniła ten przepis p.Danuta z Łukowa.Ja wprowadziłam niewielkie zmiany w nawiasach podałam proporcje z originału
Składniki:
1/2 kg ugotowanych i rozgniecionych ziemniaków /na pure/
3 łyżki cukru pudru -ja pominęłam
3 jajka /10 jajek!/
6 łyżek słodkiej śmietanki /3-4 łyżki/
garść rodzynek -pominęłam
skórka otarta z cytryny,szczypta soli
olej do smażenia /masło/
Wykonanie:
:ugniecione ziemniaki ucieramy z żółtkami i cukrem pudrem,dodajemy skórkę ,śmietankę ,rodzynki i sól,z białek ubijamy pianę i delikatnie łączymy z masą ziemniaczaną.
Smazymy naleśniki/ z tej ulości masy wyszły mi 4 szt/ o śred 16 cm
Moja rada:naleśniki są niezwykle delikatne ,dlatego po zrumienieniu jednej strony nakryłam drugą patelnią i ostrożnie odwróciłam .
Bardzo smaczne były z dodatkiem surówki z świeżej żurawiny z jabłkiem i cukrem.
Przepis bierze udział w akcji "Naleśniki na różne sposoby"
http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/nalesniki-na-rozne-sposoby

4 komentarze:

  1. Bardzo, bardzo ciekawy sposób na naleśniki!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygladają pysznie!! takie inne placki ziemniaczane :D na pewno wypróbuję! dam znać jak mi wyszły :)


    Fun & Taste
    http://funandtaste.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi niestety nie udało się ich usmażyć - za delikatne. Ciasto wrzuciłam do formy i upiekłam i tak jakoś zjedliśmy.

    OdpowiedzUsuń
  4. I było bardzo smaczne, tylko szybko się skończyło. Niestety

    OdpowiedzUsuń