niedziela, 22 stycznia 2012

Zapiekanka z ziemniaków i soczewicy

Druga zapiekanka z udziałem ziemniaków,powstała z składników znajdujących się aktualnie w domu /spiżarni/ dlatego zgłaszam ten przepis do akcji "Tylko ze spiżarni".-banerek po prawej stronie bloga
Składniki:
5 średnich ziemniaków,3/4 szkl czerwonej soczewicy,1 duża cebula,2 łyżki jogurtu naturalnego lub 1 łyżka oliwy,garść płatków migdałowych lub orzechów np. włoskich,przyprawa do soczewicy -ja dałam "5 smaków"kilka pomidorków świeżych lub z puszki,można zamiast pomidorów zapiekankę udekorować papryką
Wykonanie:
-ziemniaki obrać i ugotować,wody z ziemniaków nie wylewać,odparowane ziemniaki utrzeć na pure z jogurtem lub oliwą można dodać posiekany koperek /ja w tym momencie nie miałam/
-soczewicę wypłukać i zalać wodą z gotowania ziemniaków,dodać1/2 łyżeczki przyprawy i pogotować 20 min. do momentu aż ziarna wchłoną wodę.Trzeba mieszać !Jeśli trzeba doprawić solą.
-cebulę pokroić w piórka i poddusić na małej ilości oleju
naczynie do zapiekania wysmarować olejem,wyłożyć warstwę ziemniaków,na ziemniaki cebulę i ostatnia warstwa soczewica,całość udekorować pomidorami lub papryką i obsypać orzechami lub płatkami migdałowymi.
Wstawić do gorącego piekarnika i piec 30min.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Kawałek takiej tarty na pewno wystarczy za cały obiad! Nie ma to jak ziemniaki i soczewica w jednym:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że takie smakołyki można tylko zjeść w domu.
    Przestudiowałem listę dań liofilizowanych oferowanych przez firmy outdoorowe, i nie znalazłem wśród nich takiej pysznej potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie. Uwielbiam ziemniaki i soczewicę:)

    OdpowiedzUsuń