środa, 9 listopada 2011

Leniwe pierogi

U mnie znowu pierogi,tym razem leniwe .Jest to propozycja na listopad w ramach akcji"Pierogarnia otwiera podwoje" Takie pierogi robiłam pierwszy raz ale jadłam je już kilka razy /zawsze u kogoś/i muszę przyznać że bardzo je lubię.
Trochę zmieniłam sposób wykonania.Oto moja wersja tych pysznych pierogów:Wrzucam do miski 250g tłustego twarogu,wbijam 1 żółtko,szczypta soli -ucieram ,dodaję pianę z 1 jajka delikatnie mieszam ,przysypuję 1/2 szkl mąki i zagniatam ciasto podsypując mąką.Formuję wałek i tnę ukośnie jak kopytka.Wrzucam na wrzątek i gotuję od wypłynięcia 3 min.Wyjmuję łyżką cedzakową na talerz.
Pierwsza porcja podana jest z surową żurawiną z jabłkiem i cukrem

druga klasyczna z roztopionym masłem i zrumienioną bułką tartą


obie wersje pyszne -polecam.


4 komentarze:

  1. Leniwe pierogi to prostota i smak dzieciństwa w jednym. ;) Aż bym sobie je zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Melduję, że odwiedziłam, zobaczyłam, narobiłam sobie apetytu i nie ma siły - robię we wtorek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawia mnie czy tzw. "leniwe" znane mi z przeróżnych podrzędnych barów odwiedzanych przy okazji wyjazdów służbowych, mają swoją odmianę na słono. Zwykle w barach mlecznych i na stołówkach posypywane są obficie cukrem. Może z jakimś sosem (np. pieczarkowym)też by smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale bym zjadła, takie jem najczęściej na słodko, ale tak też fajnie:)

    OdpowiedzUsuń