wtorek, 11 października 2011

Pażdziernikowa pierogarnia

Przepis pochodzi z "Pażdziernikowej pierogarni"
Pierogi z bakłażanem i pomidorkami koktajlowymi

wprowadziłam niewielkie zmiany

Składniki na ciasto:2 szkl. mąki pszennej,125 g masła,1/2 łyż proszku do piecz.,3 łyżki śmietany,sól

zimne masło ścieram na tarce o dużych oczkach,mieszam z mąką z dodatkiem proszku do pieczenia,dodaje śmietanę i sól -zagniatam ciast i wkładam do lodówki.


Składniki na farsz:1 średni bakłażan,1 cebula ,duży ząbek czosnku,3/4 op sera bałkańskiego /z Lidla/15 pomidorków koktajlowych,1 łyżeczka koncentratu pomidorowego,pieprz -pominęłam kolendrę i kumin które są w przepisie

bakłażana kroję w kostkę lekko solę i odstawiam na 20 min po czym odsączam z soku ,cebulę pokrojoną w kostkę przesmażam ,pod koniec dodaję rozgnieciony czosnek i bakłażana -warzywa duszę do miękkości

do podduszonych warzyw dodaję rozdrobniony widelcem ser i połówki pomidorków ,doprawiam koncentratem i pieprzem uwaga na sól -ser bałkański jest słony!

tak przygotowany farsz nakładam na krążki rozwałkowanego ciasta i zlepiam jak pierogi

można posmarować roztrzepanym jajkiem,piec w temp.180 przez 30 min.

3 komentarze:

  1. Nietypowy farsz, pierwszy raz taki spotykam :-) Ale za to jak one wyglądają...mmm!

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak smakują, miałem okazję skosztować

    OdpowiedzUsuń
  3. Znalazłam to czego szukałam!!!
    W wolnej chwili wpadnę podejrzeć co też Ty Elu gotujesz. Chociaż ja właściwie już teraz gotuję bez przyjemności, tak mi się porobiło:(
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń