czwartek, 22 września 2011

Pierogi z ricottą,szpinakiem i bobem

Druga propozycja wrześniowej pierogarni -pierogi z ricottą,szpinakiem i bobem.


Ciasto :2 szkl.mąki,3/4 szkl ciepłej wody ,1 jajko,1 łyżeczka soli,1 łyżka oleju -z podanych składników zagnieść gładkie ciasto,przykryć i odstawić aby "odpoczęło"

Farsz:wprowadziłam niewielkie zmiany do przepisu z pierogarni -1 szkl ugotowanego,obranego o rozdrobnionego bobu,1 szkl zblanszowanego i drobno posiekanego szpinaku,op serka ricotta 2oog 1 duży ząbek czosnku rozgniecionego z solą,składniki wymieszane i doprawione pieprzem i solą do smaku
Uformowane pierożki należy gotować od momentu wypłynięcia na wierzch 5 min.
podawać polane roztopionym masłem i posypane natką lub odsmażone na rumiano na oleju.

Pierogi mają ciekawy smak i jak dla mnie zdecydowanie są lepsze odsmażane.Polecam.

1 komentarz:

  1. Fajnie wyszły - ja będę musiała nadrobić. Szpinak mam, tylko bobu u mnie kupić nie można ostatnio.
    Wyglądają naprawdę apetycznie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń