niedziela, 18 września 2011

Kotlety marchwiowo -ryżowe

Kolejna potrawa przygotowana wg Tego przepisu /z małymi zmianami/ i zgłoszona na Rocznicowy konkurs

Składniki:1 torebka ryżu Basmati,4 duże marchwie,1 cebula,1 jajko,3 łyżki bułki tartej,1 łyżeczka tymianku susz.,sól ,pieprz ,olej

Wykonanie:ryż ugotować z dodatkiem jarzynki -osączyć,marchew ugotować na parze i rozgnieść widelcem.cebulę pokrojoną poddusić na oleju,połączyć wszystkie składniki doprawić i formować kotleciki

Część kotletów obtoczyłam w bułce tartej i smażyłam ,pozostałe/bez obtaczania w bułce/ upiekłam /na zdj. po lewej stronie/
Kotleciki są pyszne zarówno na ciepło jak i do chleba.Wzbogaciły mój wegetariański jadłospis.

2 komentarze:

  1. Elu, a w jakiej temperaturze piekłaś? Pytam, bo pieczone jednak są zdrowsze niż smażone i mam ochotę odgapić od Ciebie ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja stara kuchenka niema wskażnika temp. ale myślę że 3 odpowiada 200stopniom.

    OdpowiedzUsuń