piątek, 16 września 2011

Konkursowe ciasto z dynią

Dlaczego konkursowe?Ponieważ Aneladgam ogłosiła na swoim blogu "Ze Smykiem i ze smakiem " konkurs z okazji 1 rocznicy istnienia bloga.
Zasady udziału w konkursie:należy wybrać potrawę prezentowaną na tym blogu i przygotować ją oraz umieścić zdjęcie na swoim blogu z odnośnikiem i wpisać swoje zgłoszenie w komentarzach u Aneladgam -więcej informacji Tutaj
Wybrałam ciasto dyniowe .Dostałam w prezencie połowę tej pięknej dyni ,więc teraz przygotowuję ją na różne sposoby.

Korzystałam z Tego przepisu :
Ciasto:2,5 szkl. mąki,0,5 szk.cukru pudru,2 łyżeczki proszku do pieczenia,1 kostka zimnego masła,1żółtko jajka -posiekać i zagnieść ciasto.

Nadzienie: zrobiłam trochę inaczej niż jest w przepisie Anelagdam
ok 1 kg obranej dyni i 4 deserowe jabłka -ugotowane na parze i rozgniecione widelcem,doprawione 1 łyżeczką cynamonu i cukrem waniliowym.
Dno foremki wylepiłam ciastem zostawiając niewielką ilość do dekoracji.Wyłożyłam masę dyniową,udekorowałam połówkami śliwek,ciastem i orzechami laskowymi umaczanymi w miodzie.Piekłam ok godz.
Trochę mi się zdeformowało przy przekładaniu na talerz ale i tak było PRZEPYSZNE! -bardzo polecam.
Będzie jeszcze jedna konkursowa potrawa.

1 komentarz:

  1. Och jaka jestem szczęśliwa, że wzięłaś udział w konkursie!!! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń